älskade hem!

Jag kan inte beskriva med ord hur skönt det är att vara hemma. Vi säger båda 2 här flera ggr "Åh vad det är skönt att vara hemma".
Vi har haft en fantastisk resa och fått se och uppleva mycket nytt, men man uppskattar verkligen sitt hem när man har varit på resande fot i några veckor.

Vi är så vansinnigt trötta, det var en lång hemresa. Vi sov lite till och från på sista flyget, men det blev inte mer än ett par timmar sammanlagt. Mitt absoluta favoritprogram "Vänner" fanns i deras underhållningsskärm. Jag brukar i normala fall skratta väldigt mycket när jag ser det och det blev ju ännu mer när jag var så trött:)
Qatar är min favorit bland flygbolagen vi har flugit med och det var dom vi flög med hela resan ner till Hongkong och sista biten nu på hemresan. Vi har flugit med en del olika flygbolag i Asien nu. Denna resan flög vi med Qatar, Royal Jordanian, Air Asia och Malindo Air.
Förra året flög vi med Qatar, Emirates, Jetstar, Malaysia Airlines och Air Asia. Vi tycker det är roligt med flygplan och stannar ofta och tittar på modellflygplan och olika flygbolag på flygplatserna. Vi får väl bli planespotters eller vad man kallar det :)

När vi mellanlandade i Doha så hade vi några timmar där att slå ihjäl. Vi fikade och tittade på människor och bara tog det lugnt. När vi skulle boarda planet vid ca 01 så gick det en buss från gaten till planet och man fick då gå en liten bit utomhus. Det var så varmt! Mitt i natten! Det var nästan så att jag tyckte att det var obehagligt, jag som älskar värme. Det var ju lite kontrast sen att komma hem till kyla och ösregn, men ändå så skönt att vara hemma.
När vi var klara på flygplatsen och hade kommit iväg en bit med bilen så stannade vi för att äta. Vi hängde i princip på låset till en Burger King restaurang som öppnade kl 09 och beställde hamburgare och pommes. Lite konstigt kl 09 kanske, men klockan var ju 15 för oss egentligen:)

Vi packade upp väskorna direkt när vi kom hem, utomhus för säkerhets skull med tanke på att det finns en del vägglöss i länderna vi har besökt. Sen somnade vi en liten stund i soffan :)

Tack till min fina vän J som har skött om mina älskade blommor♡

Nu är det soffan som gäller och att försöka tvinga sig att vara vaken till 22-tiden. I morgon måste vi vara pigga för då kommer barnen hem♡♡

Kram på er!

Spårvagn Hongkong 
Pommes friterade i ankfett! 

Malindo Air 
Air Asia
Apfamilj 
Bada i vattenfall 

Vi drack ju några Bintang på Bali :)
Hotell Bali
Tigeröl och bläckfiskringar i Chinatown KL
Några kungligheter i Thailand 
Wefie i tuk-tuk 
Night market i Hongkong 
Qatar


1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Mumsigt :D

2 JUNITJEJ:

skriven

Vilken resa ni har haft! men jag förstår om ni tycker att det är skönt att vara hemma igen.

3 Sanna Eriksson:

skriven

Härliga bilder! :D

Kommentera här: