söndag hela veckan

Det har känts som söndag varje dag sedan vi kom hem, inte så många dagar med andra ord, men 2 i alla fall:)

Idag fick vi lite sovmorgon. Vi gick upp vid 9. Jag har vaknat flera ggr i natt och trott att det är eftermiddag, så när Maja väckte mig vid 9 så tänkte jag "nu måste jag verkligen börja laga lunch". Konstigt detta, hoppas det blir normalt snart. Jag minns att det tog nästan 5 dagar förra året tills allt kändes som vanligt igen. 

Idag är Kalle iväg och jobbar några timmar. När man har umgåtts dygnet runt i 3 veckor så känns det så konstigt när han helt plötsligt är borta, men det är väl bra att man får sakna honom lite :)
Jag och barnen var uppe på A6 en stund, min bror har fyllt 40 år och i morgon ska vi på kalas, så vi har köpt en present. Nu läser ju inte han min blogg så jag kan avslöja att vi har köpt ett dubbelvåffeljärn!
Vi tog oss varsin smoothie på "Naked Juice-bar" som mellis, mycket gott! Sen släpade jag med mig barnen till min favoritaffär, Akademibokhandeln! Jag har ju faktiskt också fyllt år, så jag använde min födelsedagspeng på bästa sätt, nämligen böcker! 
De här blev det:
E L James: GREY & Ahnhem: Den nionde graven


Jag läste Ahnhems "Offer utan ansikte" på Bali. Den var faktiskt väldigt bra. Det är hans debutbok, men han är även manusförfattare till bla Wallander. På semestern läste jag även 3 böcker av Sofie Sarenbrant. De var sådär. Efter att precis ha läst 5 böcker av Kepler så kändes de nästan lite löjliga, de känns inte alls så beskrivande och är skrivna på ett barnsligare sätt.
Här är mina semesterböcker:



Boken högst upp är skriven av Sophie Kinsella och jag har läst hennes andra böcker som handlar om en tjej som heter Rebecca Brandon. Hon skriver på ett väldigt komiskt sätt och Kalle har tittat lite konstigt på mig ibland när jag började gapskratta åt boken :) Det var denna boken jag köpte på Bali!
Den sista av de 6 böckerna på bilden är "Den som väntar" av Kristin Emilsson. Den sträckläste jag på några timmar (Den är uppföljare på en bok jag läste i vintras, "Äta kakan och ha den kvar") Det är fördelen med den typen av böcker, man behöver inte tänka och analysera så mycket, utan det är bara att läsa!


För en stund sen skulle barnen ut och hoppa studsmatta. Plötsligt hörde jag skrik utifrån och de kom in och ropade att det är en orm ute! Jag tog på mig gummistövlar och väntade mig en stor huggorm, så var det denna :)



Nu ska jag börja läsa "GREY"!
Kram ♡ 

Kommentera här: